Lättläst

Vi socialdemokrater tror på samarbete och solidaritet. Vi vill ha ett samhälle där vi ställer krav på varandra, där vi hjälps åt och där alla får bra möjligheter i livet.

Sverige är ett bra land, men det har blivit sämre de senaste åren.

Den förra regeringen som leddes av Moderaterna har sänkt skatterna och privatiserat stora delar av vården.
Skattesänkningar har fått gå före resurser till fler jobb, bättre skola och tryggare välfärd.

Det är fel, för resultatet har inte blivit bra. Sverige har utvecklasts åt fel håll. 
Sverige har fått högre arbetslöshet, elever har svårare att klara skolan och människor får inte samma chans i livet.

Vi socialdemokrater vill göra Sverige bättre. Vi tycker att den viktigaste frågan är jobben. Sedan kommer skola och välfärd.

De frågorna är mycket viktigare än att sänka skatterna.

Socialdemokraterna vill skapa fler jobb, bättre skola och bättre välfärd.

Stefan Löfven

Här kan du läsa mer om Socialdemokraternas partiordförande Stefan Löfven. 

Kontakta oss!

 

Skicka e-post

Du kan kontakta Socialdemokraterna via e-post:
info@socialdemokraterna.se

Ring oss
Du kan ringa oss på telefon: 08-700 26 00. Då kommer du till en växel. 
Säg ditt ärende så blir du kopplad till rätt person.

Ställ din fråga
Du kan också ställa en fråga till Socialdemokraterna här på hemsidan.
Klicka på länken och fyll i din fråga.

Du måste klicka i rutan Godkänn längst ner innan du kan skicka frågan.
Då godkänner du att Socialdemokraterna sparar ditt namn, din e-postadress och ditt postnummer. Det är för att vi ska kunna svara på din fråga.

Länk: Ställ en fråga

Webbplatser

Valmyndigheten: Lättläst information om valen år 2014 

Var med i Sveriges största folkrörelse! För ett bättre Sverige. För alla.

TILLSAMMANS ÄR VI MÅNGA

  • dela på facebook
  • dela på twitter
  • Skriv ut