Stefan Löfven berättar

Jag heter Stefan Löfven och är Socialdemokraternas partiordförande.

Eftersom jag är socialdemokrat tycker jag det är mycket viktigt
att alla människor ska ha samma möjligheter.
Alla människor är lika mycket värda.
Sverige behöver mer frihet och rättvisa.

Vi måste hjälpas åt för att göra Sverige bättre.
Nu är det för många människor som är arbetslösa.
Jag ska arbeta hårt för att skapa fler jobb i Sverige.

Fler än 100 000 personer är medlemmar
i Socialdemokraterna.
Vi ska bli ännu fler,
och vi ska bli fler medlemmar med olika bakgrund.

Jag kommer resa runt mycket i Sverige i år
och delta i Socialdemokraternas olika aktiviteter.
Jag ser fram emot att träffa er alla!

Stefan Löfven

Tillbaka till huvudsidan

  • dela på facebook
  • dela på twitter
  • Skriv ut