Ulrica Messing lämnar riksdagen

I samband med partistyrelsens sammanträde idag meddelade Ulrica Messing att hon lämnar sitt förtroendeuppdrag i riksdagen från och med 31 augusti.

- Jag har arbetat som heltidspolitiker sedan valet 1991 och efter 16 år i riksdag och regering vill jag nu prova något annat. Mitt samhällsengagemang och mitt intresse för politik är fortfarande mycket starkt, och jag behåller därför mina förtroendeuppdrag i VU och partistyrelsen, säger Ulrica Messing i en kommentar och fortsätter:

- Jag har haft en fantastiskt rolig och utmanande tid som folkvald och jag är oerhört stolt över det förtroende och stöd som väljarna har gett mig. Men det är också naturligt att kunna gå mellan ett politiskt heltidsuppdrag och andra områden i samhället och jag känner nu att det är dags för mig att göra just det.

Ytterligare information kommer att ges vid en pressträff ca kl 11.00 på Partistyrelsens expedition, Sveavägen 68.

Fredrik Kornebäck, presschef, 070-246 65 03
Jimmy Larsson-Hagberg, pressekreterare, 070-269 91 15