Stefan Löfven

Till dig som väljer väg för Sverige

Sverige är ett land att vara stolt över. Jag vet det. Min uppväxt, min trygghet och bildning, blev möjlig genom människors ansvarskänsla och vår solidaritet.

Men nu växer oron inför framtiden. Allt för många är arbetslösa och allt fler barn klarar inte skolan. Det gör att samhället blir kallare.

Ett bra samhälle, men människovärdet i fokus, kan vi bara bygga tillsammans. Varken din bakgrund eller om du är kvinna eller man ska få avgöra dina livsmöjligheter. Jag vill att Sverige ska vara ett land där vi går till jobbet, tar ansvar och hjälps åt. Då får vi ett samhälle med sammanhållning och gemenskap.

Våra värderingar är utgångspunkten för våra politiska prioriteringar. Jobben, för att det är grunden för vårt välstånd och möjligheten att leva ett bra liv. Skolan, för alla barns rätt till kunskap och framtidstro. Välfärden, för att bra vård och omsorg för alla ger trygghet och frihet.

Nu står Sverige inför ett val: Gemensamma investeringar i jobb, skola och välfärd - eller skattesänkningar och privatiseringar? Den 14 september avgör du.

Tillsammans kan vi skapa ett bättre Sverige. För alla.

Stefan Löfven
, partiordförande

Följ Stefan Löfven på Facebook.

Presskontakt Assistent

Anne Ekberg
Eva Johnsson

Erik Nises
E-post

Gör en insats för Sveriges framtid redan idag Ska vi byta regering är det du eller aldrig.

TILLSAMMANS ÄR VI MÅNGA

Läs mer om vår politik