Stefan Löfven

Som socialdemokrat så står jag upp för människors lika värde. Det innebär för mig att vi ska ha ett samhälle som bygger på alla människors möjlighet att utveckla sin frihet. Det kräver ett samhälle som är både solidariskt och rättvist.

Idag är det alltför många människor som går arbetslösa. Det innebär att många människors förmåga inte tas tillvara. Därför kommer jag att lägga stor vikt vid en politik för att skapa fler jobb i Sverige. Jag hoppas och tror att mina erfarenheter från näringslivet kan bidra i det arbetet.

För att ta tag i utmaningen att skapa ett starkt politiskt alternativ för fler jobb i Sverige så behöver vi ett starkt lag. Och det laget är ni. För vi tillsammans, partiets alla medlemmar - det är vi som bildar laget. Vi behöver också bli fler än de 100 000 medlemmar vi är idag. Vi ska bli fler medlemmar med olika bakgrunder. Jag ser fram emot att få träffa er ute på alla aktiviteter som vi ska ha runt om i landet!

Stefan Löfven
, partiordförande

Följ Stefan Löfven på Facebook.

Presskontakt Assistent

Anne Ekberg
Eva Johnsson

Erik Nises

Har du en fråga om politiken? Skicka in den här.

Läs mer om vår politik

Vår politik A-Ö