Stefan Löfven

Som socialdemokrat så står jag upp för människors lika värde. Det innebär för mig att vi ska ha ett samhälle som bygger på alla människors möjlighet att utveckla sin frihet. Det kräver ett samhälle som är både solidariskt och rättvist.

Idag är det alltför många människor som går arbetslösa. Det innebär att många människors förmåga inte tas tillvara. Därför kommer jag att lägga stor vikt vid en politik för att skapa fler jobb i Sverige. Jag hoppas och tror att mina erfarenheter från näringslivet kan bidra i det arbetet.

Jag vet att det nu runt om i landet finns en stor lust att samlas, att gå vidare, utveckla våra idéer om samhället och att vinna valet 2014. Det kräver hårt arbete, det finns inga enkla lösningar - men vi kommer att klara det.

För att ta tag i utmaningen att skapa ett starkt politiskt alternativ för fler jobb i Sverige så behöver vi ett starkt lag. Och det laget är ni. För vi tillsammans, partiets alla medlemmar - det är vi som bildar laget. Vi behöver också bli fler än de 100 000 medlemmar vi är idag. Vi ska bli fler medlemmar med olika bakgrunder. Jag ser fram emot att få träffa er ute på alla aktiviteter som vi ska ha runt om i landet!

Stefan Löfven
, partiordförande

Presskontakt Assistent

Anne Ekberg
Eva Johnsson

Erik Nises
E-post

Gör en insats för Sveriges framtid redan idag Ska vi byta regering är det du eller aldrig.

TILLSAMMANS ÄR VI MÅNGA

• dela på facebook