Almedalen 2013

Här hittar du valda delar av det vi medverkade i under Almedalsveckan 2013.

Rapporter och referat

Seminarium: 80 000 jobb - basically gone
Mikael Damberg höll ett seminarium på temat -  Hur sluter vi rekryteringsgapet och rustar oss för framtidens arbetsmarknad? Ta del av referat>>

Ekonomiskt seminarium

Socialdemokraternas ekonomiska seminarium hölls på torsdagen under ledning av Magdalena Andersson för en fullsatt publik i biograf Borgen, Visby. Ta del av referat>>

Granskning - Regeringens sju år vid makten

Mikael Damberg presenterade under onsdagen en granskningsrapport av Sveriges utveckling under regeringen Reinfeldt. Fokus ligger på tre avgörande områden: jobben och skolan samt utvecklingen när det gäller den ekonomiska jämlikheten. Läs granskningsrapporten>>

Seminarium: Att vinna framtidens val

Valen 2014 närmar sig snabbt. Val- och kampanjarbete har under senare år utvecklats avsevärt. Ett nytt medielandskap, ny teknik, nya sociala mönster liksom nya kampanjstrategier och organiseringsformer förändrar arbetet i grunden. Hur ser utvecklingen ut internationellt? Hur förändras strategierna och metoderna? Vad blir viktigt i det kommande kampanjarbetet? Kort sagt, vad krävs för att vinna framtidens val?

På seminariet, som leddes av partisekreterare Carin Jämtin, medverkade två framstående gäster:

Ta del av referat från seminariet>>

• dela på facebook
  • dela på twitter