Almedalen 2014

Den 28 juni - 5 juli är Socialdemokraterna på plats i Almedalen. Måndagen den 29 juni är vår dag.

På denna sida kommer vi kontinuerligt uppdatera om de seminarier och evenemang vi deltar i under veckan.

Måndag 29 juni – vår dag

Tisdag 30 juni

• Partisekreterare Carin Jämtin (S) och Anders Wallner (MP) samtalar med företrädare från folkrörelser om framtiden. Hur ser framtidens folkrörelser ut? Biografen Borgen, kl 11:00-12:30. Länk till Facebook-event

Samtalet inleds av Susanne Wallman-Lundåsen som är docent i statsvetenskap vid Mittuniversitetet och en av rapportförfattarna i Demokratiutredningen. Panelsamtalet kommer att teckenspråkstolkas.

Övriga medverkande: David Sundén, ordförande för Forum, Shahab Ahmadian, projektledare Fatta Man, My Malmeström Sobelius, generalsekreterare LSU, Mårten Wallberg, vice ordförande Naturskyddsföreningen

Moderator: Nina Wadensjö, kommunikationschef Socialdemokraterna.

Onsdag 1 juli

• Frukostseminarium: När starke man är en kvinna – om ledarskap i kommunpolitiken, Biografen Borgen Salong 1, kl 08:00-09:00. Länk till Facebook-event

Åtta av Sveriges tio största städer styrs av kvinnor. Sju av dessa är socialdemokrater. Våra fem största städer styrs av socialdemokratiska kvinnor. Vad ligger bakom denna utveckling och vad får det för konsekvenser för politiken? Lyssna till ett samtal om de utmaningar som kvinnor i politiken möter, motstrategier och vikten av kvinnorepresentation.

Medverkande: Carin Jämtin, partisekreterare, Socialdemokraterna, Åsa Regnér, jämställdhetsminister, Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande i Malmö, med flera.

Moderator: Camilla Wagner, journalist och delägare i Management by Kerstin.

Därefter inbjuds media att stanna för frågor. Vid eventuell platsbrist ges förhandsanmäld media företräde. Förhandsackreditering för media görs via denna länk, senast fredag den 26 juni.

Medverkande: Magdalena Andersson, finansminister, Karolina Ekholm, statssekreterare (S). Harry Flam, professor internationell ekonomi vid Stockholms universitet, med flera.

Moderator: Carolina Neurath.

Förfrågan om deltagande

Vid förfrågningar om deltagande i Almedalen kontakta Åsa Söderén asa.soderen@riksdagen.se, alternativt ring på telefonnummer 08-786 58 50.

Denna sida kommer att uppdateras regelbundet.

• dela på facebook
  • dela på twitter