Centralstationen Sthlm: nationell valstuga

Tretton statsråd delar ut rosor

Tretton statsråd samlades den 14 september för att dela ut rosor på vår nationella valstuga på centralen i Stockholm. Från scenen höll Ulrica Messing en appell om vår demokratiska rätt att rösta och runt hela centralen samtalade resten av gänget med väljare. Här hittar du bilder och ljud från arrangemanget.

Se bilder och lyssna på de tretton statsråden

Mona Sahlin och Pär Nuder klistrar nya valaffischer

Mona Sahlin och Pär Nuder fick den stora äran att klistra upp de första affischerna som ska gå upp inför den sista veckan innan valet på söndag den 17 september. Platsen blev självklart vår valstuga på t-centralen i Stockholm där de först fick möjlighet att berätta lite om valet och den demokratiska rättighet det är att få gå och rösta.

Se bilder och lyssna på Pär och Mona

"Vi tar striden mot moderaterna"

Göran Persson. Foto: Linda HåkanssonSå sa Göran Persson när han höll sitt eldtal på socialdemokraternas nationella valscen under valspurtsupptakt på Stockholms Centralstation fredagen den åttonde september. Han inledde med att slå fast att regeringspartiet har allt att vinna på att föra en ideologisk valkampanj fram till valet. På detta sätt ska det tydliggöras hur högern mörkar det systemskifte de vill genomföra om de tillåts komma till makten.

Se vilka andra statsråd som var i landet på valspurtupptakt

Utrikesministrar invigde nationell valscen

Erkki Tuomioja[060904] Under temat internationell solidaritet invigdes på måndagen socialdemokraternas nationella valscen. Plats för denna scen är Stockholms Centralstation och kommer att bjuda på politiska möten av olika slag fram till och med den 16 september, dagen före valet. Medverkade vid invigningen gjorde Sveriges utrikesminister Jan Eliasson tillsammans med Erkki Tuomioja och Jonas Gahr Støre, finländsk respektive norsk utrikesminister.

Pressträff med fyra utrikesministrar

Just innan de nordiska utrikesministrarna invigde Socialdemokraternas nationella valstuga på centralstationen i Stockholm hölls en pressträff där också ledaren för det grekiska partiet PASOK, George Papandreou, deltog. George som har besökt Sverige för överläggningar med statsminister Göran Persson, passade på att tacka för Sveriges initiativ i mellanöstern. Papandreou bodde i Sverige i exil under diktaturen i Grekland

• dela på facebook
  • dela på twitter