Affischer och TV-reklam

Mona Sahlin, Ibrahim Baylan och Kommunikationschef Karin Pettersson presenterade under en pressträff på torsdagen socialdemokraternas utemediakampanj, del 1 samt den valfilm som kommer att sändas i TV 4 med start måndag 16/8.

- Detta är en otålig kampanj. Vi vill förändra på riktigt. Vi kan inte vänta. Det är i verklig mening en kamp om värderingar, en kamp om förändringar. Vi vill vara med och visa lösningar på ojämlikheterna vi ser i samhället, det kan vi bara göra med en ny regering, sade Mona Sahlin vid pressträffen.

- Ungdomsarbetslösheten som samhällsproblem genomsyrar kampanjen för det säger mycket om regeringens misslyckade politik - vi tar steget längre och visar vad vi vill göra för att förändra Sverige, sade Karin Pettersson kommunikationschef.

- Vi har haft som mål att samtala med en miljon väljare inför valet och har hittills nått 300 000 personer - det är mer än vad Moderaterna lovat att nå under hela deras valrörelse, sade Ibrahim Baylan, partisekreterare.

- Om Moderaternas stora ambition är att ta röster från oss är min stora ambition med valrörelsen att göra de arbetslösa ungdomarna färre och jobben fler. Statsministern pratar om en synvilla och för kampen mot statistiken. Vi vet vad vi vill göra för Sveriges ungdomar kan inte vänta. Det här är på riktigt - det är ingen synvilla, avslutade Mona Sahlin.

Se bilder från pressträffen>>

Se vår radioreklam om ungdomsarbetslösheten>>

Affischer från utemediakampanj, del 1

Klicka på en affisch för att få upp den som en pdf-fil.

Samtliga affischer utemediakampanj 1.pdf

Affisch 1: Skapa 100 000 nya jobb Affisch 2: Slopa arbetsgivaravgiften för den som anställer en ung utan jobb.
Affisch 3: Stora investeringar i skola, vård och omsorg Affisch 4: Vi kan inte vänta med att skapa fler jobb så att du kan leva ett rikare liv.
Affisch 4: Vi kan inte vänta med att skapa 100 000 nya jobb, praktik- och utbildningsplatser. Affisch 6: Vi kan inte vänta med att slopa arbetsgivaravgiften för den som anställer en ung utan jobb.
  • dela på facebook
  • dela på twitter