Nu måste Reinfeldt sluta gömma sig!

Till
moderatledaren Fredrik Reinfeldt

Låt oss mötas i sakpolitisk debatt - du och jag samt moderaternas och socialdemokraternas företrädare över hela landet! Nu när sommarledigheten byts till vardag igen är det dags att nyttja hösten till att diskutera den politiska utvecklingen i Sverige efter nästan ett år med den moderatstyrda regeringen. Därför utmanar vi socialdemokrater moderaterna på landsomfattande debatter.

Det finns mängder av för väljarna angelägna frågor att diskutera; allt från den skatteröra och räntehöjarpolitik regeringen skapat till den oroande utvecklingen med allt djupare sociala och ekonomiska klyftor i Sverige, hur arbetslösheten ska bekämpas utan att löntagarnas rättigheter
försämras till hur hur vårt land kan gå före för att tillsammans med andra länder bekämpa den globala uppvärmningen.

Jag räknar med att du och ditt parti ställer upp! Låt våra respektive partisekreterare nu komma överens om formerna för de viktiga politiska debatterna.

Mona Sahlin
partiledare (s)