Nu kör vi ända in i kaklet!

Nu går vi in i slutspurten för den största samtalskampanjen i svensk historia. De sista dagarna, de sista timmarna kommer att vara avgörande för valutgången. Nu kör vi ända in i kaklet. Sverige behöver en ny rödgrön regering!

Det var budskapet när socialdemokraterna och LO höll en gemensam avspark för valrörelsens slutspurt i Stockholm. Medverkade gjorde Mona Sahlin, Wanja Lundby-Wedin, Carin Jämtin, Ilija Batljan, Ella Niia och Jytte Guteland.

Se bilder från avsparken för slutspurten>>

Mona Sahlin:

- Det går att få en rödgrön regering på söndag. Vi har inte bara argumenten, vi har vår fantantastiska rörelse. Gör man saker tillsammans och jobbar åt samma mål, tror man på att det går att förändra. Det är den känslan vi vill ta med oss. Det är ju så vi vill att Sveriges framtid ska vara - Möjligheternas land - jämlikhetens Sverige. Det är det värt att kämpa för många, många timmar till.

- Bara ett arbetareparti kan fixa jobben!

- Ni och vi tillsammans med alla de 1000-tals valarbetare ute i landet har redan fört 874 000 samtal. Nu ska vi knacka ännu fler dörrar och föra ännu fler samtal de timmar som är kvar till vallokalerna stänger.

- Jag vill också ge er ett argument att använda när ni möter väljare som fortfarande är tveksamma, det är taget från Stellan Skarsgårds fantastiska tal på den rödgröna dagen:

"Om ni inte är hundra procent säkra på att ni vill att Sverige och välfärden ska säljas ut då måste ni rösta rödgrönt. För om fyra år går det ej att ta tillbaka. Ska vi äga Sverige eller ska Sverige ägas?"

• dela på facebook
  • dela på twitter