Tyngsta s-bloggen utsedd

Alldeles nyss presenterade Politometern att Kulturbloggen är den mest inflytelserika socialdemokratiska bloggen! Rosemari Södergren är också en av initiativtagarna till Netroots, om vi ser tillbaka till vår första träff 2006, Nätrot '06, då 70 internetaktiva mot en högerregering samlades för att lyssna till Joe Trippi.

- Rosemari förtjänar all cred hon kan få. Hon är en eldsjäl bland oss progressiva på nätet, stöttar, kommer med egna projekt och blandar fint både kultur, och politik på sin blogg som gör att den är av ett enormt stort värde för hela arbetarrörelsen på nätet, säger Johan Ulvenlöv, ansvarig för Netroots.

I samband med att Politometern släppt nyheten så har även Martina Lind (ligger bakom politometern) gjort en analys av vårt arbete med Netroots och det är oerhört glädjande läsning, åtminstone om man är en fan av Netroots och vårt öppna sätt att förhålla oss till bloggosfären. Vårt arbete slutar inte nu, vi har bara börjat. Netroots kommer bli en längre resa och begränsningarna för vad det kan växa till sätter bara vi som utgör nätverket.
  • dela på facebook
  • dela på twitter