Kongress 2017

Den 8-12 april 2017 har Socialdemokraterna partikongress på Svenska mässan i Göteborg. Kongressen är partiets högsta beslutande organ och på partikongress året före val behandlas samtliga politikområden.

Omkring 2000 motioner med sammanlagt runt 4500 att-satser har inkommit. De tre största områdena är välfärd, jobb och utbildning. Det handlar om hur vi ska skapa jobb i hela landet, stärka välfärden och skolresultaten och ta krafttag för att komma till rätta med kriminalitet och segregation.

Sammanlagt kommer 350 ombud med delegationer, partiledningen, ett stort antal svenska och internationella gäster, ett hundratal anställda och många åhörare att samlas under de fem dagarna i Göteborg. Kongressfesten kommer att äga rum den 11 april.

Kongresshandlingarna

Ramprogram

Här ser du en preliminär uppdelning över när de olika avsnitten behandlas. Programmet kommer att uppdateras löpande fram till kongressen.

• Lördag (kväll): Framtidspartiet
  • Söndag (fm, em): Samarbete för gemensam säkerhet
  • Söndag (kväll): Världens första fossilfria land
  • Måndag (fm, em): En välfärd som går att lita på
  • Måndag (kväll): Jobb och tillväxt för framtidstro
  • Tisdag (fm, em): Kunskap gör Sverige starkare
  • Tisdag (em): Sammanhållning för ökad trygghet
  • Onsdag (fm): Sammanhållning för ökad trygghet

Information för ombud och delegationer

Vid frågor, maila oss

Besök kongressen

Kongressen är öppen för allmänheten. Medlemmar, sympatisörer och andra intresserade är välkomna att följa kongressen på plats. I kongresshallen finns specifika platser för åhörare. Tillträde ges i mån av plats. Vid vissa särskilda programpunkter kommer kongresshallen att vara fullsatt av inbjudna. Då går det bra att följa kongressen via storbildsskärmar inne på området.

På kongressområdet finns en utställningshall med montrar, seminarielokaler och ett café. För att få tillträde behöver du anmäla dig

Information för utställare

Kontakta Jan Forsstedt

Här hittar du mer information

Information för media

Nu är det möjligt att ansöka om ackreditering till kongressen. Ackreditering kommer att krävas för tillträde till pressens arbetsrum och presskonferenser.

Ansök om ackreditering på trippus.net

Presskontakt:

Peter Liljeros 072-576 58 73