Lena Rådström Baastad

Att vara partisekreterare är inget uppdrag man gör ensam. Hela min insats kommer bygga på att vi gemensamt möjliggör och förbättrar utvecklingen av vårt parti, och med det utvecklingen av Sverige.

Förutsättningarna är goda. Det arbete som gjorts inom partiet de senaste åren har varit både framtidsinriktade och med ett tydligt fokus på att förbättra vår organisation.

Nu fortsätter arbetet och vi ska göra ännu mer. Hur vi gör det är glasklart, det handlar om samarbete. Vi socialdemokrater samarbetar för att utveckla vårt parti och vårt land. Det gör vi med andra partier, på alla nivåer. Vi samarbetar med näringsliv och civilsamhälle. Det är så vi fungerar – vi gör det ihop.

Som medlemmar i Socialdemokraterna vill vi påverka. Vi står nu mitt i en mandatperiod efter ett val som gett möjligheten att förändra och förbättra människors liv och vardag. Det arbetet gör verklig skillnad. Idag går 120 000 fler till jobbet än när vi tillträdde i regeringen. Ungdomsarbetslösheten är den lägsta på 13 år. Vi har fler pedagoger i skolorna och mindre barngrupper vilket är vägen till förbättrade skolresultat. Vi bygger fler bostäder än på mycket länge och har slutit historiska överenskommelser i riksdagen. Vi styr och utvecklar flertalet av Sveriges stora städer och i gör verklig förändring i människors vardag i en majoritet av landets kommuner.

Jag planerar för att vi ska fortsätta påverka och styra. Vi ska vinna valet 2018 - tillsammans. Nu skapar vi det Sverige som ställer upp för varandra och som blickar framåt.

Signatur - Lena Rådström Baastad

Lena Rådström Baastad, partisekreterare