100 arbetsplatser fick besök

Måndagen den 3 september, har ett 100-tal arbetsplatser över hela landet fått besök av socialdemokratiska riksdagsledamöter. Det är en satsning inom ramen för Mönsterarbetsplatsen som är ett samarbete mellan socialdemokraterna och Kommunal.

- Att förbättra arbetsvillkoren för anställda inom den kommunala sektorn är en hjärtefråga för oss socialdemokrater. Därför vill vi vara ute och lyssna och ta till oss för att fortsätta diskussionen om hur vi politiker kan hjälpa till att skapa bättre arbetsvillkor, säger socialdemokraternas partisekreterare Marita Ulvskog.

Sylvia Lindgren, riksdagsledamot från Stockholm besökte bl a Tussmötegården i Stureby där hon träffade Inga-Lill Bäck som jobbar där.  - Det behövs mer personal och mer pengar. Organisationen är under all kritik och det är bedrövligt med alla neddragningar. Omsorgen om våra äldre måste få kosta, säger Sylvia efter att ha besökt hemtjänst, äldreboende och sjukhem under dagen. "Det finns också en stor oro för utförsäljningar och avknoppningar bland personalen".

Besöken skedde inom ramen för ”Mönsterarbetsplatsen” - ett samarbete mellan socialdemokraterna och Kommunal som beslutades av den socialdemokratiska kongressen 2005. Mer information finns på http://www.mönsterarbetsplats.nu

• dela på facebook
  • dela på twitter