Monica Green, riksdagsledamot (s) från Skaraborg

Du har haft mycket att göra den senaste tiden?
Jag har varit i Indien, det var en otroligt intressant resa med både tillväxt och framgång och en mycket stor fattigdom. Det var starka intryck samtidigt som det var kul att se Svenska företag och andra företag som satsar på framtiden. Där finns skola för alla men bara 60% kan läsa och flickor på landsbygden som ändå inte ges rätten till utbildning, där finns framtidstro men också miljöföroreningar, där finns tillväxt men stora klyftor.
Läs mer på min hemsida och på min blogg.

I måndags gjorde jag ett besök på Svenska Lantägg i Skara, tillsammans med fackförbundet Handels. Svenska lantägg är ett familjeägt företag som hyllar de strikta regler vi haft i Sverige som gjort att vi är förskonade från salmonella.  Läs mer på min hemsida.

Något kul att berätta?
 Eftersom vi värvat många nya medlemmar i Skaraborg genomför vi välkomstträffar lite då och då. Jag fick vara med i måndags på en mycket trevlig kväll med nya medlemmar, de var på hugget och intresserade av att få vara med på många olika saker som händer inom socialdemokraterna framöver. De var förbannade över de ökade klyftorna och att människor kommer i kläm när den borgerliga regeringen genomför sina försämringar för de som har det sämst t.ex arbetskadade och  förtidspensionärer.
Men vi hade en väldigt rolig kväll tillsammans, det bådar gott för framtiden. Läs gärna mer på min blogg.

• dela på facebook
  • dela på twitter