Nedslag i kampanjen

Luleå kl. 14.15
Ännu en solig vårdag i kampanjen! Nya supportrar värvades under dagen i bostadsområdet Hertsön i Luleå.

– Alla är glada och positiva, konstaterar Hannah Bergström, kampanjansvarig i Norrbottensdistriktet.

Hannah, kampanjansvarig

Katrineholm den 25 april kl. 10.00

Många var nyfikna på socialdemokraterna när nya supportrar söktes i Katrineholm under fredagen. Ett femtontal personer anmälde sitt intresse att bli supportrar och gå med i socialdemokraterna. Ett stort gäng socialdemokrater från hela Sörmland fanns med under dagen. Oppositionsrådet i Trosa Greger Tidlund och partiets två oppositionslandstingsråd Åsa Kullgren och Jörgen Danielsson höll tal om bland annat sjukvården och apoteksutförsäljningen.

Åsa Kullgren pratade om sjukvården

En glad supporter!

Göteborg den 22 april kl. 12.00

Den 22 april bjöds göteborgarna på afrikansk sång och dans, fika och torgmöte. På Brunnsparken möttes kommunalråd, regionråd och fritidspolitiker för att dela ut flygblad och diskutera politik.

På bilden: Floid Gumbo med gästartister.

Stockholm den 21 april kl. 11.00

I Farsta ville många bli medlemmar.

Blesa blev medlem direkt via SMS.

Solen gassade utanför tunnelbanan i Högdalen när Stockholms arbetarekommun värvade medlemmar under måndagen. Det var många som kom fram och ville prata och som var arga på regeringen. Utförsäljningen av hyreslägenheter, privata vårdförsäkringar och pensionärsskatten var några av de regeringsbeslut som retat upp folk.

Även i Farsta var det många som var uppretade på den orättvisa politiken, som man nu börjat märka effekterna av.

- Jag har röstat på moderaterna en enda gång i mitt liv och det ångrar jag. Det var det dummaste jag någonsin gjort, sa till exempel en ensamstående mamma som tog tillfället i akt att skriva upp sig som medlem.

Kalmar den 7 april kl. 12.30

Håkan Juholt är populär på Oxhagskolan.

Den 7 april besökte Håkan Juholt, biträdande partisekreterare Kalmar och
Oxhagsveckan. På Oxhagsskolan pratade han med elever och lärare. Under veckan fanns också EU-parlamentariker Anna Hedh på plats och diskuterade EU och svarade på frågor.

• dela på facebook
  • dela på twitter