Internationella kvinnodagen fyller 100 år

I år fyller internationella kvinnodagen 100 år. En dag då kvinnors rättigheter världen över kommer att uppmärksammas. Socialdemokraterna arbetar aktivt för jämställdhet och jämlika villkor. Vill du vara med i arbetet för en rödgrön valseger? Anmäl dig som valarbetare genom att skapa ett konto i Mitt S.

Redan söndagen den 7 mars firar S-kvinnor tillsammans med Vänsterpartiet, Miljöpartiet och ABF Stockholm dagen med ett seminarium på temat "Ställs det högre krav på kvinnor med makt" .
På kvinnodagen - den 8 mars - medverkar S-kvinnor i manifestationen "Hundra år av kamp! – Frigörelse, kvinnofrid, jämställdhet" som arrangeras av 8 mars-kommittén.

Se program nedan.

PROGRAM 7 MARS
13.00-13.10    Inledning, Representanter från S-kvinnor, Miljöpartiet och Vänsterpartiet
13.10-14.10     Paneldebatt "Ställs det högre krav på kvinnor med makt?"
Claes Borgström, Jämställdhetspolitisk talesperson S, Carina Lundberg-Markow, Folksam, Bengt Westerberg, f.d. vice statsminister och jämställdhetsminister, Ingrid Burman, ordförande Handikappförbunden
14.10-14.30     Fika
14.30-14.50     Underhållning med Teater Lacrimosa
14.50-15.50     Paneldiskussion med partiledarna/språkrören; Mona Sahlin (S), Lars Ohly (V), Peter Eriksson (MP)
15.50-16.00    Avslutning

Moderator: Moa Elf Karlén
Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm.
Övrigt: Seminariet är kostnadsfritt och ingen föranmälan behövs.

PROGRAM 8 MARS
18.00    Musik med Rrriotsamba
18.15    Tal av Carin Göransson, Tjejjouren.se och Sandra Dahlén, sexualupplysare och författare
18.30    Demonstrationståget avgår mot Medborgarplatsen