Stort engagemang i lilla valrörelsen

Den lilla valrörelsen bjöd på stort engagemang. Med den största samtalskampanjen i svensk historia inledd valkampanjade socialdemokrater runt om i hela landet. Målet var att nå människor genom samtal med budskapet fler jobb, inte ökade klyftor. Partisekreterare Ibrahim Baylan fanns på plats vid flera aktiviteter i ett tiotal partidistrikt.

Ibrahim Baylan har deltagit i en rödgrön valupptakt i Kalmar, knackat dörr i Borlänge och mött hundratals elever under aulapresentationer i Uppsala och Göteborg. Han har följt en elevassistent i hennes arbete under en förmiddag i Västerås och träffat långtidsarbetslösa unga i Sundsvall. Inte minst har han mött partivänner och fackligt aktiva för att prata om valrörelsen och valrörelsearbetet.

- Det känns att partiet är på gång! Det är bra för den här valrörelsen kommer att bli ett tight race ända in på mållinjen, sammanfattar Ibrahim de fyra veckorna av intensivt kampanjarbete.

• dela på facebook
  • dela på twitter