Bli utvecklingsledare i partidistrikten

Var med och skapa framtidens folkrörelse! Engagera dig som utvecklingsledare i Socialdemokraterna. Ansök senast den 13 januari 2016.

Läs mer om uppdraget

Vi måste ständigt utvecklas för att vara en stark och aktiv folkrörelse. Under de kommande åren ska vi öka takten och ta avgörande steg i arbetet med att utveckla vårt parti. Hur vi är Framtidspartiet i praktiken, hur vi värvar och engagerar nya medlemmar, hur vi bedriver en framtidsinriktad väljardialog och engagerar fler i den lokala politikutvecklingen.

Känner du ett starkt engagemang för vårt partis utveckling och vill vara med och skapa framtidens politiska folkrörelse? Nu finns det en unik möjlighet för dig att bli utvecklingsledare i ditt partidistrikt!

Ansök till höstens uttagning och utbildning senast den 13 januari 2016.

Viktiga personliga egenskaper är ha intresse för och gärna erfarenhet av processledning, organisationsutveckling och val- och kampanjarbete. Du bör vidare ha tydligt intresse av att möta nya människor samt ha kunskap om partiet, liksom vara:

• Engagerad, självständig och drivande.
  • Öppen, lyhörd och pedagogisk med förmåga att leda och inspirera en grupp.
  • Strukturerad, målinriktad och pragmatisk med förmåga att prioritera och visa på möjligheter.

Du är partimedlem och styr i hög utsträckning själv din tid och när du genomför insatser utanför din ordinarie arbetstid. Att vara lokal utvecklingsledare är ett folkrörelseuppdrag för vilket arvode inte utgår.

• dela på facebook
  • dela på twitter