Valnytt - 2010

Nyhetsbrev för Socialdemokraterna i Ängelholm - Valnytt nr. 6 valet 2010

Valrörelsen är nu i sin slutfas. Om knappt tre veckor går vi till val. Den tid vi nu har framför oss präglas av utåtriktat arbete och möten med väljare; allt för att nå ut med vårt budskap och lyckas i vår målsättning för att skapa ett Bättre Ängelholm!

Din medverkan är avgörande. Bjud gärna med fler människor i valarbetet. Det finns uppgifter till alla, det är bara att anmäla sitt intresse till expeditionen.

För att lyckas med vår målsättning att ta fler mandat i Ängelholms kommunfullmäktige vid valet den 19 september behöver vi vara många som deltar i valarbetet. Våra aktiviteter i september är följande:

Valstuga och torgmöte
Socialdemokraternas valstuga finns på Stortorget under tiden 28 augusti - 18 september. Öppettider: vardagar kl 10-18 och lördagar 09.30-13.30.

Våra torgmöten på lördagarna kommer att samordnas med valstugans aktiviteter. Det är viktigt att vi är många på stan, men vi måste även ägna oss åt dörrknackning för att få så många som möjligt att rösta. Du som har bemanning för torgmöte enligt utskickad lista, glöm inte att byta med någon annan kamrat om Du får förhinder. Efter valet fortsätter vi våra traditionella torgmöten på Stortorget lördagar kl 10-12.

Bostadsaktiviteter - tältmöten
Under september kommer Socialdemokraterna ut i bostadsområdena i Ängelholms kommun. Du som är medlem är välkommen för att prata politik med våra besökare. Ta med dig din granne! Vi räknar med att du som har kommunala uppdrag kommer och hjälper till med samtalen.

Tisdag 7 september
Vi är i Tegelparken på Villan kl 18-20.

Tisdag 14 september:
Vi är i Kulltorp-grönområdet vid förlängningen Lantmannagatan kl 18-20.

Onsdag 15 september:
Vi är på Torget vid höghuset Gåsahalsvägen kl 18-20.

Torsdag 16 september:
Vi är i Munka Ljungby – parkområdet Gästgivaren kl 18-20.

Valdagen
Vi har expeditionen öppen valdagen den 19 september kl 7.50 – 20.00.

Valvaka
Välkommen till valvaka söndagen den 19 september på Folkets Hus kl 20.00. Vi följer valutgången via storbilds-TV och internet. En buffé dukas fram. Anmälan om deltagande ska göras till AK:s expedition tel. 0431-106 08 senast den 15 september. Du kan också anmäla Dig via e-post info@angelholm.socialdemokraterna.se (Detta på grund av beräkning av mat).

Hemsidan
Besök gärna vår hemsida www.angelholm.socialdemokraterna.se för att vara uppdaterad med våra utåtriktade aktiviteter, medlemsmöte, insändare, med mera.

Radio A 97,8 MHz
Lyssna på Radio A 97,8 MHz, radiotablån finns på www.radioa.se och NST:s lokalsida Ängelholm. Radio A sänder valradio under namnet Val 2010. Det kommer att bli debatter, kandidatpresentationer med mera. Du kan även lyssna på dessa radioprogram på Radio A:s hemsida. Radion utökar sina sändningar torsdagen den 16 augusti kl 10-20, fredagen den 17 augusti kl 10-19 och lördagen den 18 augusti kl 10-15.

Skrivargruppen
Gå gärna med i skrivargruppen om du är intresserad av att skriva insändare i NST, lokaltidningen Ängelholm med flera.. Hör gärna av Dig till oss på 0431-106 08 eller info@angelholm.socialdemokraterna.se

Kommunala Handlingsprogrammet 2011-2014
Vårt kommunala Handlingsprogram kan Du få via Arbetarekommunens expedition, valstugan eller på våra aktiviteter. Dessutom kan Du läsa det på vår hemsida.

Socialdemokraterna i Ängelholm finns på Facebook: http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=68173599815&ref=ts

Valarbete
Vill Du valarbeta? Hör gärna av Dig till oss på 0431-106 08 eller info@angelholm.socialdemokraterna.se

Varmt välkommen att delta i valet, tillsammans är vi starka.

Ängelholms Arbetarekommuns styrelse och valledning

Äldre valnytt: (De öppnas upp i nytt fönster och är i wordformat.)

Valnytt nr 5 - augusti

Valnytt nr 4 - juli