Årsmöte 2014

Måndag 3:e mars höll Socialdemokraterna i Arboga sitt årsmöte.

Det välbesökta mötet där ett flertal nya medlemmar deltog gästades av Olle Thorell, Socialdemokratisk riksdagsledamot från Surahammar och ordförande i Västmanlands partidistrikt. Olle Thorell är ledamot i riksdagens utrikesutskott och lämnade en mycket intressant och aktuell redogörelse för bakgrunden till den nuvarande utvecklingen i Ukraina och på Krim.

Förutom utrikespolitik handlade Olles föredrag om facklig-politisk samverkan och mycket intressanta reflektioner om det allmänpolitiska läget i riksdagen och i landet.

Efter detta hölls sedvanliga årsmötesförhandlingar där bland annat val till styrelse och andra uppdrag ingår.

Arboga Arbetarekommuns nyvalda styrelse består av Ingrid Noord- Silversten - ordförande, Ola Eriksson, Susanne Andersson, Mikael Hedberg, Ove Janse, Börje Blomqvist, Berit Lång, Lena Träff och Lena Håkansson. Ersättare i styrelsen är Olle Ytterberg, Kerstin Rosenkqvist och Per Landén

Mötet avslutades med avtackning av avgående styrelseledamöter och funktionärer och i en mycket god stämning med många både nya, nygamla och erfarna medlemmar som visar ett mycket stort engagemang inför årets alla valrörelser.

Sidan uppdaterades senast: 2014-03-03 21:03