"Livet ska vara rikt!"

Om vi hjälps åt mår alla bättre. Jag kandiderar till Sveriges Riksdag för att jag vill att vi satsar på en välfärd där alla får vara med före att satsa på några få och lämna många utanför. Om vi gör det ger vi alla en möjlighet att förverkliga sina drömmar, att bli bäst på det man brinner för.

I ett samhälle med en stark gemensam välfärd är möjligheten till nya kliv alltid stor då dörren till vidareutbildning och omskolning står öppen för alla, att använda många gånger. Den bästa välfärden kräver den bästa personalen, en personal som självklart kan leva på sin lön och erbjuds heltidsanställning och ständig fortbildning.

I mitt Värmland ska varenda unge i barnomsorgen och skolan trivas, ha kul och lära sig nya saker. Där ska personalen öka så att barngrupperna blir mindre och barnen blir sedda och har möjlighet till nya kunskaper, oavsett bakgrund.

Satsningar på fritidsaktiviteter ger alltid mångfalt igen. Trygga, glada ungdomar som har någonstans att träffas och något att göra är förebyggande mot våld och elände.

Inte en enda ungdom i Värmland ska gå utan jobb efter studierna, alla ska känna att de behövs och gör nytta.

Värmland ska satsa på många mötesplatser för föreningsliv, idrott, folkbildning och självklart kultur. Du och jag mår bra av att träffa andra, det ska kosta så lite som möjligt så alla kan delta och alla våra möten bidrar till ny bildning hos var och en. Livet ska vara rikt, från barndomen till livet efter pensionen. Rikedomen kan bestå i möten, ny bildning, utbildning, fritid – det behöver inte handla om pengar.

Tillsammans gör vi Värmland till en fantastiskt bra plats att leva och utvecklas i.

Gunilla Svantorp
Kandidat till riksdagen