Studier

Medlemsutbildningar

Under våren och hösten anordnar partidistriktet medlemsutbildningarna Steg 1 och Steg 2. Några av tillfällena är förlagda på Marieborgs folkhögskola med övernattning, sk internat. Andra tillfällen, kallade externat, åker deltagarna hem över natten mellan lördag och söndag. Klicka här för att läsa mer och anmäla ditt intresse.

Politisk aftonskola

Vi hoppas att vi är många som vill diskutera ideologi, vision men också aktuella politiska ämnen tillsammans med oss. Därför erbjuder vi återkommande träffar där vi diskuterar och samtalar under enklare former. Maria Eklund och Lennart Haraldsson är ansvariga för dessa tillfällen. Datum för träffarna är 28 februari, 30 mars och 18 maj. Tiden är 18:00 och vi träffas i lokalen på Bryggargården 2. Anmälan och eventuella frågor skickar du till Maria Eklund.

Vill du studera själv eller starta en studiecirkel?

Om du är nyfiken på att lära dig mer om socialdemokraterna finns det massor av alternativ. Tillsammans med ABF anordnar vi utbildningar av olika slag när det finns intresse och tillräckligt många deltagare.

Klicka här för att läsa mer om de material som finns.

Sidan uppdaterades senast: 2015-02-17 14:51