Dags att bygga

Den svenska modellen bygger på ett samhälle som håller ihop. Där alla har möjligheten att förverkliga sina drömmar och mål. Där alla kan vara med och bidra genom sin kunskap och arbetskraft. En mycket grundläggande förutsättning för det är en egen bostad. Runt om i vår regionen har vi en stor bostadsbrist, en brist och kris som bara kan byggas bort.

Vi socialdemokrater vill att alla ska kunna hitta sin drömbostad i Botkyrka. Därför höjer vi nu målen och vill bygga 4000 nya bostäder på fyra år. Livets alla skeenden kräver olika former av bostäder. Det kräver ett varierat utbud i alla områden. Vi vill bygga på fler olika platser och olika typer av bostäder, på så vis säkerställer vi att man som Botkyrkabo inte ska behöver byta ort och område när bostadsbehovet ändras i livet. I praktiken betyder det att vi vill bygga hyreserätter i områden med mycket bostadsrätter och villor och tvärt om.

Nedan kan ni se en lista av på några av våra planerade större projekt. Men vi vill ha tips från fler platser man skulle kunna bygga bostäder på. Maila oss gärna eller skicka ett meddelande på vår facebooksida: Socialdemokraterna i Botkyrka.

Storvreten Struktuplan, 2500 Bostäder, Renovering

Hallunda/Norsborg ,Utvecklingsprogram

Tingstorget, 670 bostäder, ny uppgång och torg

Riksten, 100 bostäder varje år