Våra 97 vallöften

År 2015 lider mot sitt slut och det händer mycket i Sverige och i världen. I riksdagen tar vi nu stora steg mot att infria våra vallöften.
  •   Nyligen togs beslutet att ta bort den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen. Det är ett glädjande besked och ett viktigt steg på vägen mot en effektivare och mänskligare sjukförsäkring i Sverige.
  •   Riksdagen har fattat beslut om att äntligen slopa vårdnadsbidraget, och samtidigt införa en tredje reserverad månad för vardera föräldern. Det är en viktig pusselbit i arbetet för en mer jämställd föräldraförsäkring anpassad till en modern arbetsmarknad.
  • Vårt löfte om att minska klasserna i skolan håller på att bli verklighet då alla kommuner i Sverige sökt medel ur den satsning på lågstadiet som regeringen aviserade i våras. Pengarna börjar betalas ut redan nu i december.
  •  Som grädde på moset slöts i helgen ett historiskt klimatavtal mellan världens länder i Paris. Avtalet är globalt och juridiskt bindande. Sverige har varit mycket aktivt i förhandlingarna och spelat en viktig roll.

Vi vet att vi äger vår framtid. Samhället är vår skapelse och vi avgör dess utveckling tillsammans. Alla socialdemokratiska krafter behövs i det arbetet. Inom ramen för utvecklingsarbetet i Framtidspartiet åstadkommer vi förändring tillsammans, både organisatoriskt och politiskt. Och vi vet att när vi organiserar oss skapas de bästa framtidsidéerna. Ditt engagemang är avgörande i det arbetet. Och efter ett år i regeringen har vi tillsammans genomfört eller påbörjat arbetet med att infria 97 av våra socialdemokratiska vallöften.

Sidan uppdaterades senast: 2016-06-30 21:11