Bostäder

I 2014 års valrörelse går den skarpaste skiljelinjen i Burlövspolitiken mellan oss Socialdemokrater och de övriga partierna. Det är ett val mellan olika sätt att se på människor och gemensamma rättigheter i samhället. Det får inta vara så att en boendestruktur ska betala för hela kommunens valfärd. Inte alla tycks minnas varför vi en gång anslöt oss till mångmiljonprojekten. Vi behövde fler invånare för att kunna vara en egen kommun och inte minst ersätta många dåliga bostäder.

Vårt bostadsbolag, Burlövs Bostäder är ett av landets mest välskötta och har ett givet ansvar när det gäller den sociala strukturern. Genom att ha kvar den i kommunens ägo kan vi påverka in och utflyttning i kommunen men också ge alla möjligheter till mångfald då det gäller boendet. En utförsäljning skulle också minska möjligheterna för våra ungdomar till eget boende.

• Vi vill se till att våra barn får möjlighet att leva och bo kvar i kommunen. Genom att ha en skiftande bostadsstruktur ger vi alla möjligheter att få det boende man önskar.
  • Vi Socialdemokrater ser det som ett stort plus att vi har kvar vårt allmännyttiga bostadsbolag där de som väljer att hyra kan bo som första alternativ eller som sista eller varför inte för hela livet.
  • Socialdemokraterna i Burlöv ser det allmännyttiga bostadsbolaget som ett av våra främsta verktyg då vi planerar framtiden.
  • Genom Burlövs Bostäder AB kan vi påverka många viktiga delar i bostadsbyggandet som bidrar till ett långsiktigt hållbart samhälle som till exempel kvalitet, byggteknik och miljöhänsyn.
Sidan uppdaterades senast: 2015-09-09 14:02