8 mars 2014

Stress och underbemanning  i äldreomsorgen

Socialdemokraterna i Danderyd firade den internationella kvinnodagen den 8 mars med ett   öppet möte

Vi vill uppmärksamma de kvinnor som med sitt arbete bär upp äldreomsorgen i kommunerna.

Vi bjöd in Yeshiwork Wondmeneh som talare. Hon är utredare på fackförbundet Kommunal och har senast skrivit rapporten Stress och underbemanning i äldreomsorgen.

Yeshiwork Wondmeneh inledde genom att beskriva den oroande utvecklingen inom äldreomsorgen. Personalen, som ju i huvudsak är kvinnor, får bära bördan av nedskärningar och så kallade effektiviseringar inom hemtjänst och äldreboenden. Därefter fick vi  en livlig diskussion.

Sidan uppdaterades senast: 2014-02-26 13:15