Medlemsmöte på Berga 23 nov. kl.13

Medlemsmöte på söndag den 23 november kl 13 på BERGA gård.

Det blir ett traditionellt Bergakaffe men det börjar först efter att vi haft ett ordinarie medlemsmöte.

Nomineringsmöte

På mötet ska vi nominera ledamöter och ersättare i nämnder och styrelser. Vi håller på och förhandla med Miljöpartiet om i vilka nämnder vi kan få ordinarie ledamöter. Vi ska också dela på 3 andre viceordförandeposter och komma överens om vem som ska sitta först i Kommun-styrelsens arbetsutskott och vem som ska få en ersättarplats i Kommunstyrelsen. Vi har kommit överens om att byta efter två år. Vi ska också nominera en nämndeman till Attunda tingsrätt.

Motioner och medlemsavgifter

På mötet ska vi också besluta om eventuella motioner till distriktskongressen eller till partikongressen. Vi ska också besluta om medlemsavgiften som föreslås bli oförändrad. Vi behöver också komplettera vår egen valberedning – kom med förslag!

Budget 2015

Vår gruppledare Catharina Melian kommer att berätta lite om vårt budgetförslag som ska behandlas i fullmäktige den 24 och 27 november. Det innehåller många förslag som vi drivit genom åren, satsningar på personal i såväl skola som omsorg. Sammanlagt föreslår vi en skattehöjning på 65 öre. På måndagen är det allmänpolitisk debatt och den kommer nog bli livlig med

tanke på det dagspolitiska läget. Kom och lyssna på plats i slottet eller lyssna på lokalradion.

Catharina kommer också ta upp de frågor som ska ventileras på Kommunstyrelsen den 1 december.

Klockan 14 blir det Berga-kaffe

Kanske lite tidigt för den rätta julstämningen men vi vill inte krocka med PROs julkaffe eller med distriktskongressen. Vi får göra vårt bästa. Vi kommer sakna Börje Johansson som alltid lagt in fina brasor i kakelugnarna– kanske någon är beredd att efterträda honom? Men med stearinljus, hyacinter,

lotteri, saffransbröd och hembakade kakor ska vi väl få upp stämningen till traditionell Bergakaffenivå! VÄLKOMNA

Behöver någon skjuts så hör av er till mig!

Hälsningar

Ingar Beckman Hirschfeldt