Ett steg för livet

Vill Du vara med och promenera 5 km för bröst- och prostatacancer - "ETT STEG FÖR LIVET" onsdagen den 3 juni 2015 kl. 18.00?

Ett Steg för Livet arrangeras av Lions Club i Finspång och Finspångs Press. Ett Steg för Livet har flera syften.  Det skall vara en aktivitet som passar de flesta.  Den skall främja hälsa och motion.

Genom att ta Ett Steg för Livet är ni också med och bidrar till forskning mot Bröst och Prostatacancer.

Varje dag diagnostiseras 25-30 män med prostatacancer och 15-20 kvinnor med bröstcancer, av dessa dör 7 män och 4 kvinnor.

Var med du också och promenera ca 5 km genom härliga Finspång, och stöd forskningen mot bröst- & prostatacancer. Promenera med oss Socialdemokraterna i Finspång, vi betalar hälften av avgiften till våra medlemmar. Vill Du vara medlem? Du kan göra anmällan på vår hemsida www.socialdemokraterna.se/finspang eller på Facebook www.facebook.com/socialdemokraternaifinspang eller ringa till oss (073 612 0019)

Sidan uppdaterades senast: 2015-05-15 17:53