Medlemsmöte 2 februari, Socialdemokraterna diskuterade och antog jobbpaket

Årets första medlemsmöte gick av stapeln igår. Det var fyllt av samtal och diskussion som kretsade främst kring vad som egentligen händer i Stockholms Läns Landsting och det lokala jobbpaketet som socialdemokraterna tagit initiativ till.

Staffan Holmberg som är landstingspolitiker från Haninge gav en rapport om läget i vården med de ökande köerna och den bristande tillgängligheten. Han berättade bland annat om den cementerade blockpolitiken som finns i landtinget och som gör det omöjligt att komma överrens om långsiktiga lösningar.

Men det som kanske tog mest tid att diskutera var det jobbpaket som socialdemokraterna tagit initiativ till i Haninge kommunfullmäktige. Robert Noord berättade om det omfattande paket som omfattar cirka 500 miljoner kronor och som har fokus på att öka investeringarna. Det är utformat med utgångspunkt att man ska kunna nå en så bred politik enighet som möjligt. I samband med detta jobbpaket har socialdemokraterna tagit initiativ till möten med samtliga politiska partier och det lokala näringslivet. Diskussionerna från medlemsmötet handlade främst om hur vi ska sköta det kommunala bostadsbolaget Haninge Bostäder. Det kom även en hel del kreativa förslag att ta med i paketet som hur vi ska göra för att främja arbeten i den sociala ekonomin och att vi borde investera mer miljövänligt.

Sidan uppdaterades senast: 2009-02-03 07:46

TopGallery