Vilken miljöfråga är viktig för dig?

Inför riksdags- och kommunalvalet hösten 2010 reviderar Socialdemokraterna sitt miljöprogram. Du har chansen att vara med och forma programmet. Vilken miljöfråga tycker du som Haningebo är viktig? Alla tankar och idéer är välkomna!

För oss Socialdemokrater är miljöfrågan en av de viktigaste politiska framtidsfrågorna. Miljöfrågan handlar inte bara om klimatförändringar utan också om hur vi använder kemikalier, hur våra hav, sjöar och natur mår. Frågorna är många gånger globala och nationella men också viktiga på lokal nivå - här i vår kommun Haninge. Miljöfrågan engagerar oss alla och allt fler vill vara med och förändra mot det bättre.

Vilken miljöfråga engagerar dig?
Är det avfallsfrågan – hur vi hanterar våra sopor, hur återvinningsstationerna ser ut?
Eller är det kvaliteten på badvattnet i våra sjöar och vår skärgård?
Kanske tycker du att man borde ta itu mer med nedskräpningen i naturen?
Eller vill du att Socialdemokraterna förbättrar kollektivtrafiken och försöker minska utsläppen av växthusgaser i Haninge?

Skriv ned dina tankar och idéer här på hemsidan. Långa tankar eller korta idéer och förslag är alla lika välkomna. Du kan vara anonym eller underteckna ditt bidrag.

Till hösten börjar arbetet att utifrån alla inkomna idéer forma en miljöpolitik för Haninge med Haningeborna som utgångspunkt. Det kan bli en viktig del i valrörelsen.

Detta projekt görs som del i Socialdemokraterna i Haninges ledarskapsutbildning.

Förslag, idé
Namn