H65 Sponsring 2013-2014

Reservation gällande ”Ansökan om bidrag till H65 för säsongen 2013-2014.

Ingen ska ta ifrån H65 de otroliga prestationer som klubben genom dess spelare, medlemmar eller ledning gjort för att få de stora framgångar som det blivit under den gångna säsongen.

Att vi säger nej för att för tredje året i rad gå in med pengar, 100 000 för damlaget och 30 000 kronor för herrlaget grundar sig på två argument. Det ena är att detta blir det tredje året vi köper ett sponsorpaket. Värdet för Höör som varumärke har redan fyllt sin funktion och vi kan inte få ut mer för pengarna, snarare betydligt mindre än först året. Det andra är att skulle vi stärka klubben eller som vi ser det klubbarna så skulle det vara genom att öka aktivitetsbidraget mot att klubbarna sänker sina medlemsavgifter. På så sätt skulle fler ungdoms- och barnfamiljer ha råd att ha sina barn i en förening.

Så vårt huvudargument är att lägg sponsorpengarna på att sänka medlemsavgifterna i föreningarna så att fler barn och ungdomar har råd att delta i aktiviteterna.

Höör som ovan

Stefan Lissmark