Reservation angående sponsring.

För ett år sedan beslutade en enig Kommunstyrelse att köpa ett sponsorspaket värt 150 000 och därmed bevilja H 65:s damlag ett historiskt stort bidrag. Motiveringen var att laget hade nått högsta serien och att det var damer. Bidraget sågs också som en marknadsföring av Höör som boende- och idrottsort. Nu är frågan åter aktuell och vi menar att marknadsföringen av kommunen gentemot handbollspubliken är gjord och uppnådd. Ska vi ha en syn på bidraget att det är en marknadsföring av kommunen ska vi i år sponsra en annan idrott och andra personer för att vidga kretsen som ser reklamen. Att ännu ett år köpa ett sponsorpaket menar vi är mer ett förenings- och lagstöd än att marknadsföra kommunen. Ska vi satsa på idrotten och dess goda syfte är det bättre att vi höjer de direkta föreningsbidragen än att ge ett enskilt lag sponsorpengar rent slentrianmässigt utan fokus på ändamålet. Därför säger vi nej till beslutet.
Vi önskar H 65:s damer all framgång och lycka i den högsta serien även detta år.

Höör som ovan

Stefan Lissmark