Medlemsmöte 12/10-2016

Välkommen! Tema: Sossar och näringsliv

Kan man som sosse engagera sig i näringslivsfrågor? Kan vi vinna något på att stötta företag på landsbygden? Temat för oktober månads medlemsmöte är socialdemokrati och lokalt näringsliv. Dessutom är det dags att motionera till både distrikts- och partikongress. Så välkomna till en givande kväll!

Kommunstyrelses vice ordförande i Sölvesborg Daniel Berg gästar oss för att berätta mer om hur man i det röda styret arbetar med att förbättra näringslivsklimatet i kommunen och utveckla landsbygden. Sölvesborgs kommun har drygt 17 000 invånare och 1 700 företag. Kommunen har klättrat på olika näringslivrankningar och satsar målmedvetet på att utveckla landsbygden. Sölvesborg är också drivande i att förverkliga etablerande av världens största kluster av havsbaserad vindkraft i Hanöbukten för att man ser möjlighet till tusentals arbetstillfällen och regional utveckling i hela södra Sverige.

Dags att motionera!
Har du en idé du brinner för är det nu du kan formulera dig och omvandla den till praktisk politik Under medlemsmötet har den som vill möjlighet att delta i en miniworkshop för motionsskrivande. Senast den 24 oktober vill styrelsen ha in motioner och förslag på vilka som ska representera Hörby Arbetarekommun vid distriktskongressen den 4 mars 2017 och partikongressen 8-12 april 2017.
24 oktober är också sista dagen att skicka in motioner till partikongressen. Motionerna behandlas på medlemsmötet med utåtriktad aktivitet den 29 oktober.
När ombud till distriktskongressen utses kommer de som inlämnat motioner att prioriteras. Skicka in motioner och förslag till ombud till
heidi.laine@me.com

Praktisk info:

Den 12 oktober kl 18.30
Lokal: Hörbysalen, kommunhuset Hörby,

Ringsjövägen 4
Hörby

Fika serveras under kvällen. För önskemål om specialkost vänligen kontakta Heidi Laine Lundgren (0723-02 01 99) innan mötet.

Välkomna!
Socialdemokraterna i Hörby