Öppet medlemsmöte

Hur sjuk är vården? Medlemsmöte öppet för alla intresserade.

Välkommen på medlemsmöte lördagen den 17 oktober i . Mötet är öppet för allmänheten så ta gärna med personer i din närhet som vill veta mer om sjukvårdspolitiken i både Skåne och Hörby.

Socialdemokraterna tillsammans med Miljöpartiet har nu haft ansvar för ledningen i Region Skåne ett år. Vad har hänt och vilka utmaningar kvarstår?

Regionrådet Joakim Sandell kommer och berättar om allt vi vill veta om den skånska sjukvården. Hur arbetar Hörby kommun tillsammans med Region Skåne kring sjukvårdsfrågor? Kommunstyrelsens ordförande Susanne Meijer berättar mer.

Frukost serveras från kl 8.30 och mötet börjar 9.00 och avslutas senast kl 12.

Heidi Laine Lundgren ger oss en visning av vår välkända Hörby tavla av Falkman.
.................................
Formella punkter för medlemmar:
Val av ledamöter till tekniska nämnden
Tid att utse nämndemän i tingsrätten

Det är dags att utse nya nämndemän till tingsrätten. I dagsläget är det inte helt klart hur många platser socialdemokraterna i Hörby har att tillsätta. Därför kommer partiet på medlemsmötet sammanställa en lista med våra kandidater för uppdraget som kommer att överlämnas till kommunfullmäktige för vidare behandling.

Du som är intresserad av uppdraget som nämndeman anmäler ditt intresse till valberedningens sammankallande Carina Anderberg via tel: 070-855 05 20 eller e-post: carina.anderberg@horby.se. På medlemsmötet får du möjlighet att presentera dig själv och varför du skulle bli en lämplig nämndeman. Medlemsmötet rangordnar genom omröstning alla intresserade och listan lämnas vidare till kommunfullmäktige.

Har du frågor inför mötet tveka inte att kontakta någon av oss ansvariga arrangörer: Håkan Hansson 0768-815121 eller Heidi Laine Lundgren 0723-020199.

Väl mött!
Socialdemokraterna Hörby