Dubbla budskap från Centerpartiet i Karlstad

Lena Melesjö Windahl och Linda Larsson reagerar på centerns dubbla budskap!

Lena Melesjö Windahl (S) kommunalråd och Linda Larsson (S) 1:e vice ordförande i kultur- och fritidsnämnden reagerar idag på de dubbla budskapen från centerpartiet i Karlstad.

- Centerpartiet försöker nu ”sitta” på alla stolar samtidigt, säger Lena Melesjö Windahl (S). Trots sina vallöften om att satsa på våra ytterområden, så har en mycket stor del av de förslag till försämringar på grund av ekonomin i kommunen handlat om våra ytterområden.

Centerpartiet säger nu i ett pressmeddelande från i onsdags kväll att ytterområden ska kompenseras när deras medborgarkontor läggs ned. Per-Inge Lidén (MP) i samma blågröna majoritet har vid upprepade tillfällen i media sagt att 1,8 mkr måste bort.

- Jag är bekymrad över den blågröna majoritetens dubbla budskap. Om 1.8 mkr ska bort, kan de inte samtidigt användas som i centerpartiets utspel. Det är dubbla budskap man ger till invånarna i kommunens ytterområden. Säger Lena Melesjö Windahl (S)

- Centerpartiet och miljöpartiet har sedan tidigare tagit beslut om att lägga ned Solareturen på Kronoparken och nu kommer även besked om medborgarkontoret! Säger Lena Melesjö Windahl (S)

- Det är också förvånande att ett nedläggningsförslag kommer nu, då det inte är mer än ett par månader sedan som nämnden beslutade att godkänna medborgarkontorens roll och uppdrag, säger Linda Larsson (S).

- Vi socialdemokrater kommer att lägga ett budgetförslag där finansieringen av våra medborgarkontor finns med. Det är en uppskattad service av många av de boende i Molkom, Vålberg och Kronoparken/Skattkärr. Säger Lena Melesjö Windahl (S). Medborgarservice i våra ytterområden ska utvecklas inte avvecklas!

För mer information kontakta:
Lena Melesjö Windahl: 070- 543 71 32
Kommunalråd (S)