S-kvinnor i Karlstad inbjuder till medlemsmöte/årsmöte

Datum           tisdagen den 14 april 2015

Tid                Kl 18.00 och vi beräknar att vara klara vid 20.00-tiden.

Lokal:            Trygghetscenter, Drottninggatan 30, Karlstad

Tema            ”Blir det värre och värre?”

En kriminologisk reflektion om brott, trygghet och otrygghet.

Vi kommer att få medverkan från Trygghetscentret.

Otrygghet i samhället – alltså rädsla och oro att bli drabbad för brott – är ett samhällsproblem. Otryggheten har i mätningar senaste året minskat, men trots detta är det många människor, framförallt kvinnor, som känner en hög grad av oro för brottsligheten i samhället. Kvällens samtal kommer att handla om trygghet och otrygghet, med utgångspunkt i brottsligheten. Vi kommer att prata om:

• Trygghetscenter – En plats för samverkan
  • Kriminologi – kunskapen om brott
  • Brottsligheten och statistiken

För att vi skall kunna beräkna förtäringen, så är vi tacksamma om du hör av dig och meddelar om du kommer - till vår sekreterare Anna-Lena Rudberg, endera på tel 076 – 33 68 401 eller via mejl annalena.rudberg@telia.com.  Kan du vara bussig och meddela senast den 10 april så är det bra.

Har du någon väninna som är nyfiken på vad vi gör i s-kvinnor – stilla hennes nyfikenhet och bjud in henne.

Kom ihåg första maj och var med oss och demonstrera

Notera även den 2 juni då vi träffs ute på stan någonstans och äter och pratar

Även i år kommer socialdemokraterna att vara med på Vårruset. Under flera år har många av våra medlemmar varit med och de flesta har gått runt, lufsat, joggat och så har några sprungit fort. Med andra ord är Vårruset för alla och dessutom är det en härlig gemenskap, då vi som tillhör S-kvinnor samlas tillsammans och peppar varandra och umgås.

Anmälningsavgiften betalas av partiet, så vill du vara med anmäl dig snarast till Christina – christina@wahrolin.com eller 070 252 97 88 eller direkt till socialdemokraternas exp: karlstad@varmland.sap.se

Styrelsen önskar dig nu en riktigt GLAD påsk

Välkomna på vårt medlemsmöte den 14 april och alla andra aktiviteter

S-kvinnor i Karlstad