Välkommen till Socialdemokraterna i Karlstad

När du blivit medlem kan du vara med i vår klubb på Sosserian, "Socialdemokraterna i Karlstad". Där diskuterar vi politik och lägger ut intern information. Gå in här och registrera dig under "Nyfiken på Sosserian" sedan är det bara att gå till klubbar och begära medlemskap i vår klubb.

Här följer lite information, vill du veta mer är det bara att du hör av dig.
Socialdemokraterna i Karlstad har 12  bostadsföreningar, 6 fackliga s-föreningar, 5 ämnesföreningar Kultur s-föreningen, Sfs, Miljöföreningen Gjutaren, Värmlands socialdemokratiska travförening och Karlstads Internationella s-förening. En förening för unga socialdemokrater, Karlstads Unga Sossar, 2 SSU-klubbar, SSU-Karlstad och KSSK som är en studentförening, 2 kvinnoklubbar dels S-kvinnor i Karlstad och dels Lindfors kvinnoklubb, 1 Broderskapsgrupp. Alla föreningar inom kommunen tillhör  SOCIALDEMOKRATERNA I KARLSTAD. Arbetarekommunen ingår i Värmlands Socialdemokratiska partidistrikt som omfattar länet.

Den socialdemokratiska föreningen:
Du väljer själv vilken lokal förening du vill tillhöra och där ha partitillhörigheten. Föreningen väljer ombud till representantskapet som är det högsta beslutande organet i arbetarekommunen. Föreningarna driver lokal partiverksamhet och ordnar möten där alla medlemmar är välkommen.

Arbetarekommunen:
Det är vårt representantskap som bestämmer vår kommunalpolitik. Det är också de som väljer vilka som ska företräda socialdemokraterna i kommunfullmäktige och i nämnder. Likaså bestämmer representantskapet vilka som ska leda styrelsen i arbetarekommunen.

Att vara medlem:
När du blivit medlem bestämmer du själv hur pass aktiv du vill vara, när och hur du vill enga-gera dig. Det finns många sätt att göra en insats, till exempel genom praktiskt arbete i din förening. Men främst behövs dina åsikter. Som medlem i partiet har du möjlighet att påverka och delta i debatten.

Vill du vara med så hälsar vi dig varmt välkommen!

SOCIALDEMOKRATERNA I KARLSTAD
Fredrik Persson