Olle Ludvigsson besökte Katrineholm

EU-valrörelsen kom till Katrineholm när Olle Ludvigsson, andranamn på den socialdemokratiska listan till EU-parlamentet, kom till Strömplan.

Olle Ludvigsson är också ordförande på fackklubben på Volvo i Göteborg sedan 18 år.

Framgång kräver rättvisa arbetsvillkor var ett av Olle Ludvigssons huvudbudskap. Att Olle har nära till den jobbkris som råder i Sverige just nu, efter snart tre år med en borgerlig regering vid makten, gick inte att ta miste på. Anställda i fordonsindustrin har som bekants drabbats hårt den senaste tiden med många varsel som följd. Dessutom drabbas många familjer tredubbelt eftersom det inte är ovanligt att bägge jobbar i samma bransch. Till detta kan läggas att regeringen försämrat a-kassan.

- Jag vill se kraftfulla investeringar i forskning och utveckling för att stärka industrin och skapa fler gröna jobb, sa Olle Ludvigsson och fortsatte

- Vi socialdemokrater måste också göra allt i vår makt för att försvara svenska fackliga- fri och rättigheter i Bryssel.

Efter mötet i Katrineholm fortsatte Olle vidare till Vingåker.

Sidan uppdaterades senast: 2009-05-13 11:32

TopGallery