Socialdemokraterna önskar Katrineholmarna god jul

Socialdemokraterna i Katrineholm var under årets skyltsöndag ute på bred front. Uppe vid Kvarnbacken fanns en station och nere vid tunneln mellan norr och centrum stod Norra s-föreningen. Glögg och pepparkakor till alla småfrusna som passerade fanns att tillgå. För de Katrineholmare som tog chansen bjöds också på årets första julkort; en julhälsning från S i Katrineholm till alla katrineholmare.

På julkortet fanns förutom en julhälsning också tre frågor att ta ställning till. tre frågeställningar som sammanfattar våra viktigaste ställningstaganden i Katrineholm.

Här i Katrineholm har socialdemokraterna valt att prioritera investeringar i vård och skola före skattesänkningar. Vad tycker du?

Bra, det är rätt att välfärden går före

Fel, det finns utrymme att sänka skatten

Socialdemokraterna har inte sålt ut eller privatiserat skolor, dagis eller äldreboenden? Vad tycker du?

Det är rätt, välfärden ska drivas och betalas gemensamt

Det är fel, privatiseringar och utförsäljningar gör välfärden bättre

I Katrineholm går kommunens ekonomi ihop medan den borgerliga regeringen har skapat stora underskott i statens ekonomi och lånar till skattesänkningar. Vad tycker du?

Det är viktigt att man ordning i ekonomin

Det är bra att låna till skattesänkningar

Sidan uppdaterades senast: 2009-11-30 11:05