Surströmmingsprotest

Pensionärer i Katrineholm utmanar Katrineholms ledande politiker; Vågar ni känna på hur det jäser bland Katrineholms pensionärer?!

Har ni modet bjuder vi på surströmming på årets surströmningspremiär den 20 augusti klockan 12.00. Lukten från surströmmingen är dock en västanfläkt jämfört med den jästa ilska som råder bland oss pensionärer!

-  Pensionärerna känner sig förnedrade och kränkta av den politik som förs just nu. Många pensionärer har inte råd att gå till läkare och måste avbryta sin tandvård, med de konsekvenser det får för deras hälsa säger Arne Forsberg ordförande i seniorutskottet i Katrineholms arbetarekommun och fortsätter

-  Detta beror på att  pensionärerna ekonomiskt halkar efter mer och mer i förhållande till de som arbetar. Regeringen beskattar pension hårdare än inkomst av arbete samtidigt som de flesta pensionärer inte får någon höjning av sin pension, nu kan det till och med bli tal om att pensionen sänks

-  Jag kan inte förstå varför regeringen är så sur på oss pensionärer? Vi bjuder på surströmming på årets surströmmingspremiär och låter Katrineholmarna säga vad de tycker om regeringens sätt att behandla oss pensionärer menar Arne Forsberg.

När pensionärerna bjöd politikerna och allmänheten på surströmming kom ingen av de borgerliga politikerna. Representanter från S, V och Mp var dock på plats och gav beked att lön och pension ska beskattas lika.

Många pensionärer undrade varför de borgerliga gruppledarna i Katrineholms kommunfullmäktige Ewa Callhammar, Erik Liljenkrantz (m), Inger Fredriksson (cp) och Joha Frondelius (kd) inte kom. Kanske vågade de inte ta diskussionen med pensionärerna eller tål de inte lukten av sursrömmingen?

Sidan uppdaterades senast: 2009-08-20 15:58