Östras releaseparty en succé!

Bubbel!

Nära 40-talet sossar ville vara med och fira att Östra var först ut bland Katrineholms s-föreningar att lansera en egen hemsida.

Bubbel och smörgåstårta väntade alla nyfikna som besökte Östras hejdundrande releaseparty lördagen den 17 maj.

- Att ha en hemsida är kanske inget nytt, men det är ännu inte så många s-föreningar som har upptäckt nyttan och nöjet av att ha en egen sida, sa Paula Carvalho Olovsson, styrelseledamot och Webbmaster i föreningen. - Vi tyckte helt enkelt att det var en kul grej att göra ett releaseparty samtidigt som vi släppte vår nya egna hemsida, och det tycks vara ett bra sätt att locka medlemmar, att döma av antalet besökare. Vi har ökat deltagarantalet med 700% jämfört med vårt senaste medlemsmöte.

Samtidigt med presentationen av den nya hemsida var det också premiärvisning av föreingens första film: "Östra - vår förening" och flera andra filmer som föreningens Hemsides- och filmgrupp har producerat.

- Att göra en film är ett kul och effektivt sätt att få ut sitt budskap, sa Östra s-föreningens ordförande Joakim Truedsson. – Vi hoppas att många flera vill vara med och göra film så att vi kan lära av varandra.

Stämningen var på topp och alla verkade nöjda. Marita Bengtsson, Östra-medlem och f d kommunstyrelseordförande i Katrineholm, förklarade för arrangörerna och för representanter från pressen att hon var mycket nöjd med hela arrangemanget som kändes modernt och var precis vad vi socialdemokrater behöver för att locka nya medlemmar.

Östra s-föreningen finns även på Sosserian. Om du är medlem och har registrerat din e-postadress i medlemsregistret så kan du få användaruppgifter dit. Logga in och leta rätt på klubben "Östra s-föreningen i Katrineholm".