Tyck om Lerum

Nu startar valrörelsen och vår kampanj "Tyck om Lerum"

Härmed bjuder vi in dig och alla andra Lerumsbor på en spännande resa. Det låter kanske klyschigt, men det är faktiskt just en spännande resa som vi har framför oss.

För allas bästa. I hela Lerum.

Vi tänker nämligen göra allt vad som står i vår makt för att skapa en varm och välkomnande kommun som präglas av god sammanhållning oss invånare emellan. En kommun där det är självklart att vi som bor, lever och verkar här hjälper och stöttar varandra. En kommun där både människor och företag har möjlighet att växa och frodas. Och där våra gemensamma resurser fördelas rättvist, över hela kommunen. Ingen ska känna sig utanför och alla ska ha samma möjligheter – oavsett kön, varifrån du kommer eller hur mycket pengar du tjänar.

En framtid att se fram emot.

Lerum har en bit kvar och vi vill att du är med oss nu och verkligen utnyttjar ditt medborgarinflytande och tycker till under resans gång. För att kunna ta del av dina åsikter och idéer har vi startat facebook.com/tyckomlerum, där kan du även läsa om vad vi vill och hur vi tänker. Du kan också ringa direkt till Dennis Jeryd (vårt oppositionsråd) på telefon 0302-156 61 eller mejla oss på info@tyckomlerum.se. Dessutom kommer viatt finnas runt om i hela kommunen vid mängder av tillfällen för att du och alla andra Lerumsbor ska få chansen att tycka om Lerum. Var med och påverka redan idag – för utan dig är det inte samma sak!

Budget 2013

Här kan du läsa vårt senaste budgetförslag - 14 punkter som gör skillnad i Lerum. Titta gärna runt på vår hemsida här också för att läsa vad vi tycker i många andra frågor.

Vi vill veta vad du tycker!

Vad har du på hjärtat? Vad vill du ändra i Lerums kommun, vad är bra, har du en bra idé som du vill dela med dig av? Vi lyssnar på dig! Var med och påverka det som händer i vår kommun. Läs vad folk tycker eller tyck till själv. Gå till facebook.com/tyckomlerum nu!