– Linköping är en bra stad att leva i – men mycket behöver bli bättre. Vi står inför utmaningar som kräver en framtidsinriktad politik. För det behövs gemensamma lösningar – inte fler skattesänkningar. Nu presenterar vi första delen av Framtidskontrakt för Linköping, som visar hur vi vill höja ambitionerna för Linköping genom fler i arbete och en välfärd vi kan vara stolta över.

Mer personal till Linköpings äldreomsorg

Allt för ofta blir det tydligt att det saknas personal inom äldreomsorgen. Man hinner inte med alla uppgifter, vilket till slut går ut över tryggheten för de äldre. Genom att öka bemanningen inom Linköpings äldreomsorg vill vi ge de äldre mer tid för omtanke. Det vill vi göra genom jobbsatsningar i den verksamhet som finns idag. Det handlar både om s k utbildningsanställningar och extratjänster. Förbättrade arbetsvillkor för de anställda inom äldromsorgen kommer också leda till en bättre bemanning. Läs mer här.

Stoppa utförsäljningen av äldreomsorgen

Idag drivs nästan all av Linköpings äldreomsorg, 80%, i privat regi. Ständiga upphandlingar leder till otrygghet hos de äldre och hos personalen samtidigt som viktig kompetens riskerar försvinna när Linköpings kommun inte längre bedriver äldreomsorg. Vi vill att minst hälften av Linköpings äldreomsorg ska drivas av kommunen.

Ju fler som sprider våra idéer, desto mer hörs vi. Hjälp oss sprida våra vallöften för en trygg äldreomsorg med hög kvalitet. Här är några sätt du kan delta:

Dela bilder i sociala medier och byt profilbakgrund på Facebook

Dela den här rutan om våra vallöften på Facebook och Twitter:

Klicka här för att ladda ner.

Hjälp oss sprida vår politik genom att lägga den här rutan som bakgrundsbild i din profil på Facebook:

Klicka här för att ladda ner.

Twittra under taggen #FramtidLKPG

Delta i diskussionen om Socialdemokraternas Framtidskontrakt för Linköping genom att twittra under taggen #FramtidLKPG.

Anmäl ditt intresse för att hjälpa till i valet

Om du vill hjälpa oss till en valframgång finns det mycket du kan göra för att hjälpa till. Fyll i den här enkäten och berätta vad du vill och kan hjälpa till med. Då hör vi av oss när vi behöver din hjälp!

Bli medlem i Socialdemokraterna

Som medlem påverkar du Socialdemokraternas politik, får möjlighet att delta i utbildningar, får information om vad som händer inom politiken och mycket annat. Klicka här för att bli medlem genom socialdemokraterna.se.

Sidan uppdaterades senast: 2014-02-23 21:31