Partiets organisation

Vårt parti Socialdemokraterna

Vi är ungefär 125 000 partimedlemmar – i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Tillsammans är vi engagerade i Socialdemokraterna. I s-föreningen i bostadsområdet, som ledamot i en kommunal nämnd, i riksdagsarbetet, inom olika fackliga s-föreningar och i internationella projekt med våra systerpartier i andra länder. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.

På kommunal nivå är vi organiserade i socialdemokratiska arbetarekommuner och på regional nivå i socialdemokratiska partidistrikt. I riksdagen sitter 144 socialdemokratiska riksdagsledamöter. Och i Europaparlamentet finns fem svenska socialdemokrater. Gemensamt jobbar vi för minskade klyftor och en förbättrad välfärd.

Bli medlem du också! Du är varmt välkommen. Vi behöver alltid bli fler som står upp för rättvisa villkor och alla människors lika värde. Som medlem kan du delta i det politiska arbetet och vara med och göra skillnad. Genom partimedlemskapet får du också möjlighet att delta i spännande aktiviteter och lära känna nya människor.

Så länge det finns orättvisor kommer vi att fortsätta engagera oss för ett rättvist samhälle.

Hur är organisationen i kommunen uppbyggd?
Medlemmarna utgör det socialdemokratiska arbetarepartiet i Lomma kommun. Under Arbetarekommunen finns olika föreningar, Lomma S-förening, Bjärreds S-förening och Lomma-Bjärred S-kvinnor.

Är man medlem i en förening är man i sin tur ansluten till Arbetarekommunen. Arbetarekommunens styrelse är partiets lokala styrelse.

Partilokalen

Socialdemokraterna har sitt kontor vid Havsblick: Centrumgatan 4, 234 33 Lomma. Kontoret är bemannat på oregelbundna tider, så du gör bäst i att först kontakta oss per telefon eller e-post.

Lars Carlén, ordförande, 046-292767

E-post. lomma@socialdemokraterna.se