Detta har hänt v 49-50

Den 7 dec bjöd vi på julfika på expeditionen. Ett trevligt arrangemang som vi ska införa som tradition varje år.

Den 10 december genomfördes årets sista repskap. Vi höll till på LTU och startade kvällen med en rundvandring på Universitetet. Johan Lennartsson som är ordförande i s-studentföreningen Unikum guidade och berättade även lite om universitetets historia. Repskapet behandlade motioner till distriktskongressen 2008 och gjorde några fyllnadsval samt fastställde medlemsavgiften för nästa år.

Under hela vecka 50 har rättviseaktiviteter pågått på ett flertal orter.

IF Metall Norrbotten kräver rättvisa i landsomfattande kampanj som startar i denna vecka och ska pågå så länge vi uppfattar att orättvisorna kvarstår. Vecka 50 är veckan innan riksdagen fattar beslut om budgeten som innehåller en rad försämringar som påverkar många av våra medlemmars vardag. Rättviseveckan bygger på lokala aktiviteter som kommer att ske på ett flertal orter i vårt län.

IF Metall har genomfört en stor medlemsundersökning som visar stort missnöje med den förda politiken. Mitt i en högkonjunktur, när hjulen snurrar i industrin, är industriarbetarnas förtroende för regeringspolitiken bottenfruset. Framtidstron sviktar och industriarbetarnas tilltro till regeringens förmåga att lösa dagens och framtidens stora utmaningar är i det närmaste obefintlig. I Luleå, Boden, Kalix, Jokkmokk, Piteå, Älvsbyn, Arvidsjaur, Överkalix, Övertorneå och Haparanda har aktiviteter pågått under veckan såsom; arbetsplatsbesök, frukostmöte, utåtriktade aktiviteter på gator & torg, pratat med folk m m.

Förutom IF Metall har flera s-politiker deltagit i aktiviteterna: riksdagsledamöterna Karin Åström, Lars U Granberg och Fredrik Lundh, kommunalråden Karl Petersen och Yvonne Stålnacke m fl.

Sidan uppdaterades senast: 2007-12-14 13:54

TopGallery