Informationsträff om European Social Forum 4 april

- och hur Norrbotten kan delta

European Social Forum är den europeiska motsvarigheten till World Social Forum som är den årliga konferensen ordnad av organisationer inom den globala rättviserörelsen. Den 17-21 september i år samlas organisationer, fackförbund, gräsrötter och rättvisekämpar från hela Europa i Malmö för att mötas, diskutera, ordna seminarier och utbyta idéer om hur vi ska arbeta för demokrati och en rättvisare värld.

Varför ska ni delta i detta? De globala forumen är idag den största mötesplatsen för folkrörelser, organisationer och aktiva medborgare som alla kämpar emot den liberala samhällsutvecklingen som lämnar människor utanför. Vi behöver delta i diskussionerna och visionerna om vilket Europa och vilken värld vi vill ha, detta speciellt inför det kommande Europaparlamentsvalet.

Vi ordnar därför en informationsträff om European Social Forum. Kent Werne, som för ABF samordnar arbetet inför forumet, är inbjuden att berätta om varför det är viktigt för folkrörelser här i Sverige att delta. Information kommer att ges om hur vi kan bedriva ABF:s studiecirkel  ”Ett rättvist Europa” samt om hur vi kan samordna oss för att resa till Malmö i september. När? Den 4 april mellan 9.00 och 12.00. Var? LO-distriktet i Norrbotten, Nygatan 3 i Luleå (SR-huset). Hur? Glatt humör!

Det är dags för folkrörelsesverige att globaliseras! Därför vill vi att du som föreningsaktiv, engagerad samhällsmedborgare eller rättvisekämpe anmäler dig idag för att delta på informationsträffen. Alla är välkomna. Kom dit och fika, samtala, inspireras och fundera över hur du vill vara med, kanske bara som studiecirkeldeltagare eller som medresenär till forumet i Malmö.
     Kontakta: Linnea Lindberg, Ombudsman för SSU Norrbotten, 070 665 05 03, linnea.lindberg@ssu.se

Sidan uppdaterades senast: 2008-03-17 10:39