Vårkampanj medlemsvärvning 15/4-1/5

Vårkampanj medlemsvärvning

Under 15 april -1 maj kommer Socialdemokraterna ha nationella kampanjveckor med temat ”Frihet kräver Rättvisa - Vilken idé kan vinna utan engagerade supporters!”

I Norrbotten kommer medlemsutvecklingsgruppens ordförande Hannah Bergstedt, att jobba med att värva medlemmar under kampanjen. Hon fokuserar på att värva fackligt förtroendevalda och småbarnsföräldrar.

Planerade aktiviteteri Luleå:
Hertsön, flygbladsutdelning 15-17 april på förskolor på morgonen och på Hertsö Centrum, Konsum på eftermiddagar.

Aktiviteter under planering:
• dörrknackning
• sommarfest tillsammans med områdesgrupp
• mångkulturella aktiviteter i samverkan med ABF
• flygbladsutdelning på Storgatan
• Blodomloppet, tipspromenad
• Aktivitet på Örnäset
• Öppet möte i Sunderbyn
osv

Förutom kampanjen så har Socialdemokraterna Luleå har tillsatt två medlemsansvariga; Kaj Hedstig och Anna-Lena Andersson som tillsammans med ombudsman Ingela Uvberg Nordell kommer kontakta alla medlemmar som anmält intresse för att bli medlemmar. De medlemsansvariga hälsar medlemmen välkommen till Socialdemokraterna Luleå, berättar om vilka aktiviteter som är på gång, vilka föreningar som finns i närområdet samt frågar om medlemmen har speciella önskemål om föreningstillhörighet.

Därefter kommer vi att skicka ut sedvanligt medlemsbrev samt kontakta den berörda föreningens medlemsansvarige.

Det är viktigt att er förening snabbt tar kontakt med den nya medlemmen och bjuder in till nästa planerade föreningsaktivitet.

Sidan uppdaterades senast: 2008-04-09 14:39