30 MAJ

Det som blir de mest spännande samtalen är om vårt klimat och det vi säger till våra väljare är att en offensiv klimatpolitik är något som vi måste genomföra, de frågorna är livsavgörande för oss har vi ingen planet har vi inte möjlighet till att skapa jobb. Genom en offensiv klimat politik kommer nya jobb att skapas.
Vi måste ta ett gemensamt ansvar för vår planet. Miljöarbetet skapar även nya gröna jobb. Vi ska och måste minska vår påverkan på miljön Vi kommer inte att ge vika på våra miljökrav. Vi vill arbeta för ett upphandlingssystem som tar hänsyn till alla hållbarhetskriterier Ungdomar kommer att öka valdeltagande för de förstår vikten av ett mer globalt tänkande
Miljöfrågan är gränslös, den frågan är så viktig så att alla bör känna vikten av att ge sin röst. Miljö känner inga landsgränser. Vi måste arbeta fram en gemensam lagstiftning för hela EUROPA

På Storheden köpcentra löningshelg och veteranbilsdag, Bergnäset där Fylking och Aschberg började sin vandring in mot Luleå, Nytorget i centrala Luleå där Stadsmaran gick förbi vår valstuga. Sist men inte minst kom Fylking och Aschberg till vår valstuga och hämtade de pengar vi samlat in under dagen. Vårt kommunalråd Yvonne Stålnacke och medlemmar ur Stadsvikens/Malmuddens S-förening hade bakat kakor och bullar och Luleå arbetarekommun hade kokat kaffe vilket såldes och pengarna gick till forskning för prostatacancer.
De båda herrarna som gått från Ystad kom och hämtade bössorna och tackade för vår insats. Aschberg önskade dessutom oss lycka till i valarbetet

Sidan uppdaterades senast: 2009-05-30 20:21