Råneå S-förening i startar sitt valarbete

Onsdag kväll den 25 mars hade Råneås S-förening sin första planeringskväll inför stundande EU- och Kyrkoval. Inbjuden gäst var ombudsman Ingela Uvberg Nordell

Kvällen startades upp med en genomgång av sosserina. Det konstaterades snabbt att det är ett välkommet verktyg inför valen. Där kan man hämta mallar för att producera flygblad, affischer, annonser, snabbt bestämdes datum för en kväll för matrial framställning. Att föreningen kan komma åt sina medlemmars adresser och telefonnummer såg man också fler användningsområden i valarbetet.

Efter genomgång av valmanifest och föregående valresultat samt analys av valarbetet från tidigare EU-val beslutade föreningen att satsa på förtidsröstning. Genom dörrknackning som ska uppmana till förtidsröstning har till att börja med tre tillfällen fastslagits där föreningen ska ut och knack dörr. Naturligtvis kommer även vanliga torgmöten att hållas.

En prioriterad grupp för Råneås. S-förening är Ungdomar. Listor på ungdomar ska tas fram och de ska nås via telemarketing (telefon)

Kyrkovalet han också avhandlas där kommer man att ringa till alla sina medlemmar för att uppmana dem att gå och rösta. En dialog med Råneås förtroendevalda i kyrkan ska även göras för att se om vi kan ha förtidsröstningsinsamlingar ute i byarna runt Råneå.  Idéerna flödade under kvällen och Råneås S-förening kommer att bjuda på flera överraskningar under valrörelse.

Sidan uppdaterades senast: 2009-03-26 09:29

TopGallery